Golfbanor i Skåne

Din guide till Skånes golfbanor

Är du på jakt efter högklassiska och spännande golfbanor i Skåne? Södra Sverige är en perfekt plats för golf där du hittar prisvärda banor och anläggningar. Det är korta avstånd mellan de olika klubbarna vilket gör att det är enkelt att testa olika öppna golfbanor i Skåne under en weekend. Här kan du läsa om våra bästa tips för att hitta till de bästa golfanläggningarna i hela Sveriges golfparadis. Det vackra och varierade landskapet ger dig möjlighet att spela golf i olika miljöer, i skogar, vid havet, i parker och på hedar.

Det finns cirka 70 golfbanor för spelare på olika nivåer vilka några av dem har anordnat European Tour och andra prestigefyllda golftävlingar. På Sofiedals GK kan du förutom förstklassigt spel njuta av matupplevelser i toppklass.

Spela enkelt med pay and play

Bland utbudet av golfbanor i Skåne erbjuder många konceptet Pay and Play. Dessa banor passar för såväl nybörjare som mer erfarna spelare, även du som saknar grönt kort och golf-ID kan spela här.

Du behöver heller inte vara medlem i en golfklubb för att spela på banor som erbjuder Pay and Play. Banorna har en enkel layout som ger en lagom utmaning. Låter det som något för dig? Då är det bara att boka, åka till banan, betala och spela

Övernattningspaket på golfbanor i Skåne

För dig som vill kombinera golf i Skåne med övernattning på hotell och kulinariska matupplevelser så finns det många alternativ att välja emellan. Många golfbanor i Skåne erbjuder fördelaktiga paketpriser för lyxiga golfweekends. Boka nästa resa med dina vänner redan idag!

Något som har blivit allt mer populär på senare år är att kombinera golfresor med ett besök på någon av Skånes vackra spaanläggningar. Går det att tänka sig något bättre än att avsluta dagen i bubbelpoolen och summera dagens spel och gå diskutera olika aspekter av golfregler i solnedgången?

Skånes golfbanor öppna året runt

När öppnar golfbanorna? Det är en vanlig fråga från golfare. Alla har ju inte turen att bo i de södra delarna i Sverige. De flesta år hittar man faktiskt öppna golfbanor i Skåne året runt. Är du osäker på om en golfbana har öppet eller inte är det en god idé att hålla koll på statusen på banorna, via anläggningens hemsida.

Att besöka Sveriges egna golfparadis, Skåne, är ett perfekt sätt att spendera en aktiv och avslappnande weekend eller semester på. Det stora utbudet av vackra och utmanande golfbanor i Skåne tillgodoser alla spelares behov oberoende av nivå och ambition. För att förgylla resan ytterligare rekommenderas även att boka en härlig övernattning med spa och gourmetpaket.