Lilla golfguiden

Här finner du information som passar dig som nybörjare lika bra som till ditt barn som vill börja spela golf. Denna info som vi ger ut här är väldigt nödvändig för att kunna starta din golf på ett ordentligt sätt. Vi lägger upp all info i en ordning som passar perfekt till att följa efter i kronologisk ordning så det blir så enkelt som möjligt för dig att komma igång med slagen, puttarna och pitcharna. Vänta bara tills du får känna känslan när du slår upp din första boll direkt på greenen med din 7:a eller driver. Eller när du ser din dotter eller son lägga den perfekta pitchen upp på green och se hur golfbollen rullar in i hål. Vi har den perfekta guiden för dig och den är enkelt förklarad så det bör inte dyka upp några frågetecken när du går igenom vår information. Vi önskar dig all lycka samt så hoppas vi att våra tips leder till lyckad utveckling inom golfen.

Termer och uttryck inom golf

Adressing – När spelaren placerar klubban framför eller bakom bollen för att slå sitt slag

Backspin – Bakåtskruv på bollen

Baksving – Förberedelse för ett slag där klubban går i en båge i motsatt riktning från bollen