Välkommen till Sofiedals GK

Sofiedals GK
Av Emma/ 03 Oct 2016

Välkommen till Sofiedals GK

Vi vill börja med att välkomna dig hit till vår blogg där vi skriver om allt möjligt gällande golf samt om vi får nys om något nytt som händer på Sofiedals GK!

Här finner du alla olika typer av information när det kommer till golf, träningar, tävlingar, event och tips. Dessutom har vi en avdelning på hemsidan där vi skriver ner nya tips för nya spelare, unga som gamla. Det är aldrig för tidigt eller för sent att börja spela golf och det kan vara så att många inte riktigt förstår sig på sporten. Det klassa som en bollsport precis lika mycket som tennis eller innebandy bara det att du slipper springa. Sporten har funnits väldigt länge och utvecklats till något väldigt stort och tilltalar som sagt många i olika åldrar och det har till och med gjorts filmer som illustrerar hur sporten vuxit från dåtid till nutid.

Många tycker att golf ser enkelt ut men det är faktiskt inte så lätt som man tror. Som med alla andra bollsporter måste man finna sin rätta teknik, rätt klubbor samt hur man ska slå. Vissa uttrycker sig som så att det är ren konst och det går nog inte att beskriva det på ett bättre sätt. Man kan inte tvinga alla till att börja spela, dock tycker vi att man inte ska uttala sig allt för mycket innan man ens provat sporten.

Så har du en kompis eller familjemedlem som spelar, tveka inte att följa med vid något tillfälle och prova ett par sving, det kommer inte skada någon. Skulle det vara så att du blir sugen på att svinga vidare efter första försöket är det bara att vända dig till oss och följa all den information som vi kommer lägga upp här.

Vi hörs snart igen!