Counterweights-för Stålskaft 24g

Kategorier: Klubbor, Golfklubbor
27 SEK

En golfklubbas balansering är viktig för att nå ett optimalt resultat och ger då mer stabilitet, mer konsekvens sving och längre slag. Har golfklubban för tungt klubbhuvud kan det vara svårt att vrida över huvudet vid bollträffen, vilket medför att bladet inte blir square. Detta kan leda till att spelaren kompenserar och releasar klubban för tidig och då tappar kraft och längd. Motvikter kan vara lösningen. Genom att förflytta balanspunkten närmare händerna kan man likt en konståkare som drar armarna åt sig i en snurr för att få mer fart också få mer fart på sin golfsving. Motviktspluggarna monteras i klubbans ända (butt) innan man sätter på greppet. Du kan nu finjustera dina golfklubbor med dessa motvikter för både stål och grafitskaft. Modellerna för stål passar skaft med 0.600" butt eller större.