The Ferrule Block

Kategorier: Klubbor, Golfklubbor
598 SEK

Ferrule Block är ett effektivt redsakp för att montera ferrulen på skaftet. Den fungerar även som ett mätverktyg och är ett måste på klubbmakarens arbetsbord.Toppen på kuben har försänkningskanter som håller ferrulen på plats när du ska montera den på skaftet, detta sparar både tid och pengar. Passar skaft med tipstorlek från 0.335 till 0.370 ferruler. Sätt ferrulen över ett av hålen i kuben som passar skaftets tjocklek och för in tippen på skaftet, pressa sedan ned skaftet så att ferrueln kommer på plats. Du kan nu använda klubbhuvudet för att trycka ned resten. Kuben fungerar också som ett mått för att ta reda på storleken på skaftets tipp och butt (skaftets ände). Enkelheten och användarmöjligheterna gör detta verktyg till ett av de mest använda när du reparerar golfklubbor.