De bästa destinationerna för golfresor

Destinationer För Golfresor
Av Emma/ 06 Apr 2017

De bästa destinationerna för golfresor

Golf är en underbar sport. Man spenderar tid i naturen, rör på sig och måste hela tiden fokusera på hur man ska få till den perfekta svingen. Och framförallt är golf en sport inom vilken man kan resa. Idag finns ett högt antal drömdestinationer för den ivrige och entusiastiska golf-fantasten och här har vi listat de som ligger i topp!

Teneriffa

Sedan en tid tillbaka har detta varit ett populärt resmål för golfälskare. Teneriffa är en av Kanarieöarna och är känd för att ha bra väder i princip året om. Detta är därför en bra destination om man inte vill planera sin golfresa efter de sedvanliga loven eller semesterveckorna. Här öppnas möjligheterna upp för nytänkande och kreativitet, i princip kan du åka när som helst på året och fortfarande få en fantastisk golfresa! På Teneriffa finns kvadratkilometer efter kvadratkilometer av klargröna banor att utforska och om du skulle hinna med alla dessa innan planet vänder mot Sverige igen kan du ta en båt till grannön La Gomera. Här bjuds det på en golfupplevelse olik någon annan – Tecina Golf. Med en otrolig utsikt kan du här avnjuta en riktigt stor bana som vilar på vulkangrund!

Tarragona

Om ditt hjärta för dig till Spanien bör du kolla in Tarragona. Tarragona är en kuststad som är belägen strax söder om Barcelona. En av resmålets största attraktioner är den mytomspunna Lumine Golf som har två riktigt kvalitativa banor att erbjuda. När du är färdig med dessa finns även en närliggande klassiker, nämligen Bonmont Golf Clud, enbart ett stenkast bort. I anslutning till båda klubbarna finns boende möjlighet, vilket verkligen kommer göra att du får uppleva Spaniens sydeuropeiska charm fullt ut!

Kapstaden

Detta är verkligen ett resmål för den som är äventyrslysten – ur många aspekter. Kapstaden ligger i Sydafrika och möjliggör många andra semesteraktiviteter utöver golfen. Här kan du åka på Safari, gå på vandringar högt uppe bland bergen och paddla kajak i floder. Framförallt har du inte långt till pionjärerna inom lyxiga golfbanor. Alla spela golf i Kapstaden är en upplevelse som du sent kommer att glömma. Med perfekta banor och gassande sol är förhållandena på din sida och du kommer garanterat att utvecklas som spelare.

Belek

Om du vill bege dig österut finns många bra golfdestinationer i Turkiet, däribland Belek. Detta resmål har länge varit populärt bland svenska golfare och det är inte alls svårt att hitta paketresor som redan innehåller flyg, boende och givetvis tillgång till banorna. Bad som gör Belek speciell är att det finns otroligt många, långa och stora banor på ett koncentrerat område. För den som vill ah nära till allt men ändå mycket valmöjlighet är detta ett perfekt alternativ. Om man inte vill spela under varje dag av sin vistelse är det även nära till övriga aktiviteter. Varför inte dra till stranden och slappa i solen några timmar eller unna dig en klassisk turkisk massage? Här kommer du aldrig uppleva en sysslolös stund!

Skottland

Det första många automatiskt associerar golfresor med är sol och värme, men dessa behöver absolut inte vara obligatoriska kriterier för en golfresa. Om du inte längtar til de tropiska breddgraderna kan du i stället styra din segel mot Skottland. Här kommer du att få en naturupplevelse utan dess like och du slipper dessutom svettas på banorna. Många golfälskare svär att man finner några av de bästa banorna i världen i denna brittiska riksdel, vilket även bäddar för att paketresor finns att inboka. Även på denna destination finns andra aktiviteter att variera mellan och om du gillar engelsk kultur kan du få uppleva den som bäst här!

Detta är några av de populäraste resmålen för golfare som vill utveckla sitt spelande utanför svensk mark. Alternativen är många och det finns betydligt många fler alternativ än de som vi nämnt ovan. Frågan kring om man ska boka en organiserad paketresa eller sammanställa ett eget arrangemang är också viktig. Se till dina egna behov när du ska boka en golfresa. Fundera även hur pass mycket du faktiskt kommer att vilja spela under resan och hur pass mycket till du kommer vilja avsätta åt utomstående aktiviteter. Om du vill ha en bekväm resa som inte kräver speciellt mycket planering från ditt håll kan en paketresa vara ett bra alternativ. Söker du däremot mer valmöjligheter och frihet kan du arrangera din egen resa med flyg och boende.