Av Emma/ 29 May 2018

Golfresa

Svenska reser mycket och att resa till golfdestinationer är populärt, även om det statistiskt sett inte går att ta på. Det som dock är fakta är att det rör sig om miljarder kronor som svenskar lägger på sina banor i solen. Under den långa vintern i Sverige är det självklart extra intressant för svenskar att spela golf utomlands men även åka på golftävlingar runt om i världen. Spanien som alltid varit ett populärt resmål fortsätter att vara det. Närheten samt vädret gör landet Spanien till ett hett mål. Åker man på solsemester kan det även vara så att man på plats hittar en grön green och spelar lite. enligt Svensk Golfs marknadsavdelning reser fler än 170 tusen svenskar utom lands varje år i syfte att spela golf.

Golfspelandet utomlands ökar hela tiden. Man börjar även söka sig utanför Europa och Spanien då det blir svårare att hitta tider. Egypten är ett av resmålen som börjar bli mer populärt. Golf är en sport som är stor bland både unga och äldre. En sport där man även som pensionär kan vara aktiv i utan att överanstränga sig. Man kan ta med sig sina egna golfklubbor eller låna på plats i Sverige. Vilket också tillämpas utomlands. Det behöver inte vara särskilt komplicerat.

Under sommaren spelas det självklart golf för fullt i Sverige. Sporten golf kan kräva en del utrustning i form av golfbag, klubbor och bollar. Reser man dock långt kanske man underlättar för sig själv genom att på hjälp av resebyråerna. Är man dock noga med att spela med sina egna klubbor så får man ordna logistiken kring detta, vilket alltid går att ordna.