Köp skräddarsydda golfklubbor för bättre spel

Skräddarsydda Golfklubbor
Av Emma/ 08 Mar 2017

Köp skräddarsydda golfklubbor för bättre spel

Nu drar snart den efterlängtade golfsäsongen igång och varför inte passa på att kosta på sig ett par nya golfklubbor? Att införskaffa sig nya klubbor kan kännas förvirrande och svårt, och i den växande djungeln av märken och modeller kan det vara svårt att finna det man söker. Det man ofta inte tänker på när man köper sina golfklubbor är att alla spelare har sin personliga stil – ingen är den andra lik och därför är det viktigt att man införskaffar sig rätt klubbor som är anpassad efter sin egna spelstil.

Idag finns professionell hjälp att få för att finna den rätta klubban och hos den populära återförsäljaren Dormy finns dessutom möjligheten att boka en tid i deras testcenter för att få hjälp att ta fram den perfekta golfklubban. Här kan man genom en utprovning få en tydlig analys om ens spelstil och därmed få hjälp att ta fram klubbor som är utformade och skräddarsydda efter spelarens personliga stil. Det som man bör tänka på när man bokar en tid hos Dormy är att om man vill prova ut både driver och järnklubbor bör man boka två tider för att hinna med alla olika moment. Dessutom är det bra att vara på plats ca 5-10 minuter innan själva testet för uppvärmning så att man kan få ut så mycket tid som möjligt under testtiden. En Costumfitting hos Dormy kostar 600 kr och betalas vid utprovningstillfället och som kund ska man dessutom medta golfskor, alternativt andra stabila skor, samt sina nuvarande golfklubbor.

Att köpa klubbor efter ens personliga spelstil bidrar inte bara till ett bekvämare spelande utan dessutom till ett bättre spel. Genom att använda sig av rätt klubba kan man som spelare få en betydligt bättre spelupplevelse och en snabbare personlig spelutveckling. Man kan tänka att golfklubban fungerar lite som en löparsko: att använda rätt typ av löpsko efter personlig löpstil bidrar till mindre skaderisker och på så sätt möjligheten att kunna utvecklas till en snabbare och bättre löpare.